Thursday, March 10, 2016

YAHOOO...!!!! JODOHKU DAH SAMPAI....

Syukur bila jodohku dah sampai...Akhirnya aku kahwin juga dengan lelaki yang boleh menerima dan menyayangi aku sebagai isteri...

Syukur kehadrat Illahi...Gembira dan sedih....Bercampur baur...


Sedih bila aku bukan lagi di bawah tanggungjawab abah..
Gembira bila aku dapat berkahwin dengan lelaki yang aku cintai...
Yang boleh menerima lebih dan kurang yang ada dalam diriku ini...
Dan yang paling membuatkan aku gembira ialah bila hajatku untuk ke tanah suci hampir tercapai...sebab dah ada mahram...

Bang....
Bulan depan kita gi umrah nak tak...
Saya ingin sangat nak pergi...
Pinta aku dengan penuh pengharapan...

Aduhhhh.....

Sakitnya di sini...

Jauh tertusuk di dalam hati....dan terus ke jantung...
Gambaran kaabah yang bermain di ruang mataku hampir kelam...
Akhirnya larut bersama juraian air mata....

Sedih...

Sayu...silih berganti...

Aku betul-betul tak sangka ayat itu yang akan keluar dari mulut orang yang aku sayangi...

“saya belum sedia...
tunggulah bila saya rasa nak pergi...
tapi untuk 5 6 tahun ni belum tau lagi...”

Ya tuhan...bukan itu jawapan yang aku nantikan bertahun-tahun ini..
Kelu lidahku untuk berkata-kata apatah lagi untuk merayu...

Sampainya hati...

Aku pujuk hatiku...

Aku tahu air mataku tiada nilainya ketika itu....

Aku palingkan muka ku ke lain.

Aku tak mahu ia lihat air mata ini tumpah dan terus tumpah....

Ya Allah...
Engkau dah bagi aku suami yang akan jadi mahram untukku...
Tapi dalam masa yang sama Engkau tetap terus menguji dan menguji diri ini...
Ampunkan aku Ya Allah....

                             
           



No comments:

Post a Comment